Stage V Baudouin marinemotoren

De M26.3 familie is op Stage V gecertificeerd door Moteurs Baudouin.

Dit zijn de vermogens:

motor typeratingkWpk/min
6M26.3 S5 IWPP14416001800
P24856601800
P25527502100
P35707752100
6M26.3 S5 IWAP14906661500
P14416001800
12M26.3 S5 IWPP188312001800
P297213201800
P2103214002100
P3114015502100
P1P2P3
Toepassingcontinucontinuwisselend
Motor lastwisselingengeen of zeer weinigcontinuveel
Gemiddelde belasting80 tot 100%30 tot 80%50%
Werkuren per jaarmeer dan 50003000 tot 50001000 tot 3000
Tijd onder vollast

onbeperkt

8 uur per 12 uur2 uur per 12 uur

Voor dieselelektrische voortstuwing is het IWP certificaat van toepassing.

Het IWA certificaat is van toepassing voor hulpgeneratorsets en pompen met constant toerental.

De certificaat nummers zijn:
6M26.3-V IWP: e6*2016/1628*2016/1628PV4/D*0003*00
6M26.3-V IWA: e6*2016/1628*2016/1628AC4/D*0001*00
12M26.3-V IWP: e6*2016/1628*2016/1628PV4/D*0004*00

Waarom een Baudouin Stage V motor?

Deze motoren zijn vanaf de tekentafel  ontworpen voor maritieme doeleinden. Hierdoor heeft de motor inspectiedeksels, losse voeringen en een aantal kenmerken zoals afleesbare thermometers. Tevens heeft de motor watergekoelde spruitstukken en turbo’s wat er toe leid dat de warmteafgifte in de machinekamer beperkt blijft. De uitvoering zorgt er bijvoorbeeld voor dat er makkelijk onderhoud aan boord gedaan kunnen worden en dat de motor eventueel aan boord kan worden gereviseerd.

De algehele uitvoering van de motor is zonder meer degelijk te noemen. Ook is de documentatie van de motor uitgebreid en zijn opties zoals een PTO mogelijk.  

Common rail technologie, wat is hier het voordeel van?

De Baudouin motoren zijn uitgerust met een common-rail inspuit systeem met piëzo injectoren. In de autowereld is sinds de komst van EURO III gebruik gemaakt van common rail technologie. Dat bracht een grote verbetering ten aanzien van verbruik en motorkoppel.

Een common rail motor heeft meerdere inspuitmomenten per cyclus. Daarbij kunnen ook nog verschillende hoeveelheden per moment worden ingespoten. Dit is vastgelegd in de zogenaamde ‘engine mapping’. Door de hogere drukken, wordt de brandstof fijner en beter verdeeld. Hierdoor ontstaat een efficiëntere verbranding met daardoor minder vorming van NOx en roetdeeltjes.

Ook is door het gebruik van common-rail technologie de toegestane tegendruk na de turbo een veelvoud hoger. Dit maakt een compact na-gas behandelingspakket werken. Dit scheelt aanzienlijk in installatie ruimte en kosten.  

De afmetingen van de DOC-DPF-SCR combi voor de grote V12 motor van 1650 pk zijn zeer compact. De oriëntatie van het pakket is flexibel, zodat het zo gepositioneerd kan worden dat het in de meeste machinekamers ingepast zou moeten kunnen worden.

Tenslotte is ook het Stage V afgasbehandelingspakket eenvoudig te onderhouden, doordat het opengeschroefd kan worden en de elementen kunnen dan eenvoudig worden geïnspecteerd vervangen. Daarmee dus echt een goede oplossing voor de maritieme wereld!  

De 6M26.3 motor is een 6-inlijn en heeft een slagvolume van 16 Liter. De grotere 12M26.3 is een 32 liter V12. De modellen zijn compleet verbeterde versies van de beproefde en bekende M26.2 voorganger.

Behalve de distributie van marine motoren levert ABATO Motoren B.V. ook industriemotoren en de service hiervan. Zo is er naast onderhoud ook een 24/7 storingsdienst.

Doordat er meer dan tien service engineers zijn, is er altijd iemand paraat. ABATO Motoren B.V. heeft de afgelopen jaren bewezen dat het 100% van de tijd binnen vier uur op locatie is, dag en nacht. Ook kunt u rekenen op de kundigheid van fabrieks-getrainde Baudouin dealers Zikking en Schriek uit Amsterdam en DBH Diesel Engines uit Dordrecht.

Bekijk ons maritiem assortiment voor de Baudouin stage V motoren!

DutchEnglishGerman