Het brandstofverbruik van een noodstroomaggregaat

Wanneer u een aggregaat aanschaft bij ABATO Motoren, is deze over het algemeen altijd voorzien van een ingebouwde brandstoftank. Afhankelijk van uw project kan het echter verstandig zijn om een externe brandstoftank te huren. Dit artikel gaat verder in op de factoren die het brandstofverbruik bepalen en wat er gedaan kan worden om het brandstofverbruik van een aggregaat zo efficiënt mogelijk te laten verlopen.

Factoren die het verbruik bepalen

Het brandstofverbruik van uw noodstroomaggregaat is voornamelijk afhankelijk van het type aggregaat en het belaste vermogen. Zo verbruikt een aggregaat van 20 kVA op vol vermogen gemiddeld 4 liter diesel per uur en een aggregaat van 400 kVA gemiddeld 80 liter per uur. ABATO Motoren adviseert u graag over het brandstofverbruik van het door u gewenste aggregaat. Echter, zijn er een aantal belangrijke vragen die gesteld kunnen worden met oog op efficiënt brandstofmanagement:

  1. Hoe vaak moet het aggregaat getankt worden? Dit is afhankelijk van het hiervoor genoemde verbruik, het aantal draaiuren dat het aggregaat maakt en de inhoud van de brandstoftank.
  2. Heeft u de tijd en middelen om het brandstofniveau zelf op pijl te houden?
  3. Is het aggregaat makkelijk genoeg te bereiken en toegankelijk genoeg om zelf af te tanken, of is hier een specialist voor nodig?

ABATO Motoren levert over het algemeen noodstroomaggregaten. Dit zijn aggregaten die enkel en alleen aanslaan wanneer de hoofdstroombron geen elektriciteit meer levert. Dit betekent dat het aggregaat over het algemeen relatief weinig brandstof verbruikt ten opzichte van een aggregaat dat continu stroom moet leveren. ABATO Motoren is continu bezig met het optimaliseren en innoveren van haar aggregaten. Hiermee zorgen we ervoor dat deze het milieu zo min mogelijk belasten. Hier volgen een aantal manieren waarop wij het brandstofverbruik van onze aggregaten optimaliseren.

Continue innovatie

Onze getrainde engineers zijn constant met projecten bezig die bijdragen aan het optimaliseren van het brandstofverbruik van onze noodstroomaggregaten. De motoren die op de noodstroomaggregaten worden gebouwd worden ingekocht bij leverancier Weichai of Moteurs Baudouin, ABATO Motoren werkt samen met deze leveranciers en optimaliseert deze motoren om te voldoen aan de nieuwste wetgevingen omtrent milieu en veiligheid voor een steeds zuinigere motor.

Slimme besturingskasten

De besturingskasten die gebruikt worden om het aggregaat te laten weten wanneer deze aan moet schakelen, zijn uitgerust met de nieuwste software. Deze zorgt ervoor dat het aggregaat aan- en uitschakelt. In combinatie met een Automatic Transfer Switch (ATS), wordt er gedetecteerd wanneer de spanning wegvalt en schakelt het aggregaat automatisch aan en uit. Het aggregaat schakelt door deze technologie enkel en alleen in wanneer dit nodig is en verbruikt dus alleen brandstof wanneer dit echt nodig is. Daarnaast zijn alle motoren van ABATO Motoren geschikt voor HVO 100. HVO staat voor Hydrotreated Vegetable Oil.  Deze brandstof wordt geproduceerd uit afval, restoliën en vetten.

Onderhoud en service

ABATO Motoren levert naast de aggregaten ook het bijbehorende onderhoud hieraan. Door ervoor te zorgen dat het aggregaat optimaal functioneert kan het brandstofverbruik tot een minimum worden beperkt. Voor meer informatie over de verschillende services die ABATO Motoren levert omtrent noodstroomaggregaten kunt u terecht op onze servicepagina. Daarnaast kunt u direct de prijs van het onderhoud aan uw aggregaat berekenen door gebruik te maken van onze onderhoudscalculator.

Vragen over brandstofverbruik? Wij helpen u graag verder!

Heeft u vragen over het brandstofverbruik van het door u gewenste aggregaat, of heeft u andere vragen omtrent aggregaten? Wij beantwoorden u vragen graag. U kunt contact met ons opnemen via onze contactpagina, bellen naar +31 (0)88 2228600 of mailen naar info@abato.nl. Voor meer informatie over onze noodstroomaggregaten kunt u ook onze folder raadplegen.

Folder noodstroomaggregaat
nl Dutch
X